Zespół Szkół Zawodowych
tel/fax  87 428 32 41

Wrażenia Weroniki z wyjazdu w ramach projektu Archimedes

obraz 120 obraz 103

Weronika Sawoń z kl. IIB - technik hotelarstwa uczestniczyła w  wyjeździe warsztatowym do Francji i Czech "Energetyka Jądrowa oraz odnawialne źródła Energii" w ramach projektu "Archimedes" w dniach 15.04.2012- 22.04.2012.

Więcej zdjęć w galerii.

Oto jej sprawozdanie:

Dnia 15 kwietnia około godziny 12.00 wyruszyliśmi spod pałacu Nauki i Kultury w Warszawie w stronę Francji.   Pierwszym punktem wyjazdu było zwiedzanie Atomium, modelu cząsteczki żelaza powiększonego ponad 6 miliardów razy. Kolejnym celem była Francja, a głównie jej stolica czyli Paryż. W Paryżu zwiedziliśmi wiele ciekawych zabytków m.in. Katedre Notre Dame, Opere Garnier.
Byliśmy również na Polach Elizejskich, Placu Vendome oraz Placu Zgody. Miasto bardzo piękne i klimatyczne. Kulminacyjnym punktem dnia 16 kwietnia  2012r. był rejs po Sekwanie, a przy tym podziwianie najsłynniejszych  zabytków Paryża czyli: Louvre, Tour Effeil, Mesee d'Orsay, Assamblee Nationale, Grand Palais, La Cite-Cathedrale Notre Dame, L'lle de Saint Louise.
Dnia kolejnego (17 kwietnie 2012r.) z samego rana wyjechaliśmy w kierunku Orleanu. Celem było zwiedzenie Elektrowni Jądrowej St. Laurent des Eaux. W elektrownii wysłuchaliśmy interesującego wykładu na temat jej prosperowania, a następnie zostaliśmy oprowadzeni po hali maszyn. Po zwiedzeniu elektrowni przejechaliśmy region Pirenejskiego Parku Narodowego. Wszyscy byliśmy zachwyceni pięknymi widokami. Następnego dnia (18 kwietnia 2012r.) rano zwiedziliśmy Sanktuarium i Muzeum Bernadette Soubirou. Po zwiedzeniu Sanktuarium udaliśmy się do Andory, przeszliśmy się po stolicy Andory czyli Andorra la Vella, a następnie przejechaliśmy w region Parku Kraobrazowego Pyreness Catalanes. 19 kwietnia 2012r. zwiedziliśmy piec słoneczny Odeillo, pierwszy powstały piec na świecie. Jak narazie jest ich zaledwie dwa. Po obiedzie przejechaliśmy "żółtym pociągiem" trasą krajobrazową w Pirenejach o dł. 62 km. Jest to najwyżej położona linia kolejowa we Francji: stacja Boulqere osiąga wysokość 1592 m. Po przejażdżce "żółtym pociągiem" udaliśmy się w kierunku Monachium, przejeżdżaliśmy przez Most Millau - jest on najwyższą tego typu konstrukcją na świecie, jest wyższy niż wieża Eiffla. Po przybyciu do Monachium zaraz po obiedzie zwiedziliśmy Bramy miejskie: Isartor, Sendliger Tor i Krlstor, Katedra N.M.P, Kościół Św. Piotra, Stary i Nowy Ratusz. Głównym celem dnia 21 kwietnia 2012r. było zwiedzenie Elektorwni Jądrowej w Temelinie. Na początku wysłuchaliśmy wykładu a następnie oprowdzono nas po hali maszyn. Gdy zwiedziliśmy elektrownię, przyjechaliśmy do Pragi i tam widziliśmy m.in. Hradczany, Most Karola, Rynek Staromiejski, Ratusz, Plac Wacława. 22 kwietnia  wróciliśmy do Warszawy. Jestem bardzo zadowolona z tego, iż mogłam uczetniczyć w tym wyjeździe. Zobaczyłam wiele interesujących miejsc. Dowiedziałam się jak funkcjonują Elektrownie Jądrowe oraz Piec Słoneczny. Cieszę się że mogłam być jednym z uczetników tego wyjazdu.